Naar Vang-Vien

17 november 2012 - Vang Vieng, Laos

14/11 vertrokken naar Vang-Vien, werden om 09.00 uur opgehaald, natuurlijk weer te laat. We zijn met een minivan gegaan, het was een reis van ongeveer vier uur, met een tussenstop. Aangekomen leek het een wel  western stadje. We konden slapen in van die goedkope hutten, maar dit niet gedaan, doe je geen oog dicht. Er was een hotel wat verderop en zijn daar naar toe gegaan, was 20 dollar. We konden er maar een nacht blijven, alles zat daarna vol.

Vang-Vien ligt mooi tussen de bergen, waar je veel sportieve dingen kan doen. In de ochtend(tot 10.00 uur) en na zonsondergang is de temperatuur heerlijk. Dan is het koeler dan elders in het land.

We hebben het stadje verkent, er zijn veel restaurantjes, bakery,s waar je  lekker kan eten en koffie kan drinken.

De andere ochtend 15/11 weer vertrokken, voor een reis van 200 km door de bergen naar Luang-Prabang. Hiervoor staat acht uur gepland, het werden er negen, doordat de bus al drie kwartier te laat vertrok, doordat backpackers niet aanwezig waren bij het ophalen. De chauffeur heeft gewacht en gezocht, maar niet gevonden.

Het was een mooie reis door de bergen, met mooie uitzichten. Comfortabele bus en genoeg stops onderweg. Om 18.30 uur aankomst in Luang-Prabang. Op busstation staan tuk-tukkers klaar, die je naar het centrum brengen als je dat wil.

We zijn in een leuk Guest-house terecht gekomen, waar we drie nachten geboekt hebben. Luang-Prabang kennen we. Het is er goed vertoeven aan de rivier en ook in de stad, waar o.a elke avond een grote avondmarkt is. Is zeer de moeite waard. Morgen vertrekken we naar Pakse. Dat gaat via Vientiane,circa tien uur. Daar stappen we s,avonds  over op de sleeping bus naar Pakse, circa elf uur rijden. Daar komen we dan de andere dag aan.

We zien vandaaruit wel weer wat we ondernemen.

Hans is flink uit zijn humeur, omdat hij 170 foto,s kwijt is, weet niet of ze nog terug te halen zijn.

Groetjes hans en Hannie

1. Jacob:
    18 november 2012
    Afstanden zijn nog al behoorlijk groot of ze rijden langzaam!
    Het weer is weer goed en das mooi.
    Nog veel pret en af en toe optijd nar bed.
    Groetjes.
  2. Ans:
    18 november 2012
    Hoi H&H,
    Maar goed dat er slaapbussen bestaan ;-)!!! wat een afstanden.
    Als je je kaartje uit je fototoestel haalt/niet meer gebruikt zijn de foto's misschien nog terug te halen, zegt Wilfred.
    Hopelijk hebben jullie nog een kaartje meegenomen. Anders zit er niet anders op dan maar gewoon verder te fotograferen. Wel jammer, dan mis je toch een deel van je reis op de foto's. Gewoon vette pech, of met de knipbeurt meer dan alleen haren weg geknipt? ;-$ hahaha
    Hartelijke groet uit Leusden