Punta del Este.

26 november 2016 - Punta del Este, Uruguay

Hallo vrienden.

Na een flinke busreis afgelopen donderdag van 425 km vanaf Paysandu met gelijk een overstap in Montevideo en nog eens 150 km naar Punta del Este  aangekomen bij ons hotel Castilla, we waren er op tijd hebben onze rugzakken uitgepakt.

S,avonds aan zee in een restaurantje al lekker aan de vis en een wijntje gezeten., Vrijdagmorgen meteen al een strandwandeling gemaakt en die beviel ons goed, het is een langgerekt zandstrand en je kan er urenlang vertoeven.Ook de haven waar de vissersbooterbinnen komen is zeer de moeite, de vis wordt gelijk op de kade gesorteerd en verwerkt.Ook zijn er stalletjes waar de vis als hij is schoongemaakt gelijk ook gekocht kan worden. Het visafval word gelijk terug de haven in gegooid waar meeuwen en Zuid Amerikaanse zeeleeuwen zich te goed aan doen, deze zeeleeuwen leven hier in kolonie op 8 km voor de kust hier op lobos eiland, maar komen tot in de haven hier op eten af deze soort is van zichzelf niet agressief.

Ook Punta del Este zelf is de moeite waard leuke winkels en restaurants. Dus wij vermaken ons prima hier, morgen is hier in het stadje een groots sportevenement (Iron man) triatlon.ook bij ons in het hotel verblijven een aantal sporters dus gaan we morgen zeker naar toe om te kijken.

Vanmorgen na het ontbijt gingen we terug naar onze kamer  maar het kamer meisje was nog niet klaar,ze wilde ons iets uitleggen maar aangezien ze ook geen Engels sprak ging dit met handen en voeten maar ook onze translater bracht uitkomst, gisteren had ze de tip laten liggen en daarom hadden wij vandaag maar een briefje in het Spaans geschreven dat dit toch voor haar was in eerdere hotels overkwam ons dit ook al dus zijn daar nog niet aan gewend, maar ze was er blij mee en bewaarde ook het geschreven briefje zorgvuldig.dit is nu een weekend dat er hier vele Argentijnse dagjes mensen met bussen hier naar toe komen  Wij kwamen bij het museum een groepje Argentijnse dames tegen die vroegen of ik van hen een groepsfoto wilden maken. Een van hen vroeg waar wij vandaan kwamen en toen wij vertelden Nederlands te zijn werd ze opgetogen want haar zoon woonden in Haarlem ze sprak zowaar een paar woordjes Nederlands was erg leuk om even mee te keuvelen.

We hebben ondertussen hier onze tickets en hotel voor de laatste 2 dagen in Montevideo ook maar geboekt, dus het einde nadert ook voor ons

1. Bas van de Wouw:
    26 november 2016
    Zo te lezen,wil je nog wel 'n tijd wegblijven.Aan alles komt 'n end Hans,dan ga je volgend jaar toch weer verder,waar je gestopt bent.
    Fijne dagen daar nog.
  2. Paul en bea:
    26 november 2016
    HANS EN HANNIE Een heel leuk verslag van jullie reis Het lijkt ons heel leuk en mooi daar Nog een leuke vakantie blijf zolang mogenlijk daar hier vriest het al ba ba
  3. Simon en Gerrie:
    27 november 2016
    Hoi Hans en Hannie
    Wat zijn jullie aan het genieten.
    het is zonde dat alles zo vlug voorbij gaat.
    Dus jullie hebben er alweer een taal bij geleerd (Spaans)
    Wat zal dit moeilijk worden als jullie weer in Tilburg zijn.
    Maar vergeet ook het (Belgie's) taaltje niet.
    Groetjes en tot ziens.
    Wanneer zijn jullie weer in Tilburg.
    Simon en Gerrie
  4. Christ Lenaerts:
    28 november 2016
    Jammer dat het er bijna weer opzit. Maar jullie terug kijken op een mooie vakantie.
  5. Johan en Janny:
    28 november 2016
    Leuk die verhalen, voor jullie jammer dat het er bijna op zit. Maar geniet er nog maar van.

Groetjes,
    Janny en Johan