Een trein belevenis !!!!!!

17 november 2015 - Mandalay, Myanmar

Vanochtend vroeg op gestaan voor de trein van 8.30. uur.We moesten inderdaad op tijd aanwezig zijn want je kon niet zo maar mee, voor een ticket moest je paspoort getoond worden en je naam werd met ballpoint op het plaatsbewijs gezet.

Verder op het ticket de prijs  1599.50 Kyats plus 0.50 aan een levensverzekering !!!( 35 euro CT ) te samen 1600 Kyats of te wel 11 euro.Eenmaal in de trein begon de pret een reis van vier en half uur in een Tilburgse kermisattractie was er helemaal niets bij, horizontaal verticaal geslingerd het kon allemaal niet op, de reis ging van Pyin OolWin naar Nawngpeng.vlak bij de Chineese grens.

Maar toen kwam de brug een paar honderd meter hoog tussen twee bergkammen durven we wel of niet te blijven zitten vandaar dus die dure levens verzekering  we hadden geen keus uiteindelijk stapvoets aan de overzijde gekomen en naar de eind bestemming.

Daarna in een plaatselijke horeca !! lekker gegeten Josh was jarig en wilde perse deze dag voor zijn rekening nemen chapeau !!!

Ook de plaatselijke markt op geweest altijd leuk om overheen te gaan, we zijn zelf meer een atractie dan hun waar die ze aanprijzen.

Daarna nog een heel mooie Cave bezocht met waterval en aan lekkere koffie gezeten bij alweer de plaatselijke horeca.

Nu weer aan een heerlijke maaltijd in knus hotelletje genaamd Tiger One  een biertje erbij uiteraard.

Gr Hans en Hannie.

1. Christ lenaerts:
    17 november 2015
    Dat was dan bijna een brug te ver. Ik zie heel veel koffie en maar weing bier voorbij komen,klopt dat??
  2. Ans:
    17 november 2015
    We zijn benieuwd naar jullie foto's van al dat moois en spannends.
    Het is wel elke dag lekker eten daar hè. Fijn hoor.
    Groetjes A&W
  3. Wil & Nelleke Kieboom:
    20 november 2015
    Hoi Luitjes, wat zijn jullie een helden om deze treinreis te ondernemen! Zou in m'n broek pissen van angst maar jullie zijn nergens meer bang voor. Wij zijn een weekje weg geweest en vandaag weer terug dus meteen jullie verslag gelezen. Ga het laatste stukje van jullie reis ook veel dingen ondernemen maar doe wel voorzichtig, veel plezier en dikke knuffel uit Tilburg