Pyin Op Lwin.

16 november 2015 - Pyin Oo Lwin, Myanmar

Vanmorgen vertrokken vanuit Mandaly naar Pyin Op Lwin.

Pyin Op Lwin  is een plaats waar vroeger de Britten verbleven omdat het hier koeler is dan in bv Mandaly en Rangoon (Yangon)  Er staan nog veel oud Engelse herenhuizen, opeen van deze locaties verblijven we we overnachten er vandaag.zeer bijzonder.

Eerst de tuinen bezocht deze zijn op een bijzondere manier aangelegd en liggen in een nationaal park er zijn mooie bloembedden van o.a orchideeën en andere bloem soorten ook vele soorten bomen en waterpartijen een rust en lust om in dit park te vertoeven, we hebben er dan ook lang rond gelopen en veel foto,s gemaakt.

Om een uur vier zijn we de bergen weer eens ingereden en hebben er heerlijk gegeten bij een restaurant met uitzicht op een heel mooie waterval., goedkoop was het zeker niet waar we eerder voor ongeveer 9 euro met twee konden eten en drinken was dat nu toch wel gauw 15 euries.maar het was vandaag weer zeer de moeite waard.

Terug bij ons onderkomen FF iets warmere aangedaan en nog FF in het stadje wat oude Engelse huizen bekeken., voor morgen hebben we een treinreis vanaf hier weer terug richting Mandaly gepland. VIP tickets besteld maar weten nog niet wat ons te wachten staat. Zou het minder zijn dan reizen met N.S. ?

Greetings Hans en Hannie.

1. Christ lenaerts:
    16 november 2015
    Met 2 man eten voor €15,00 ,ja dan draaien ze je een poot uit.HAHA
  2. Johan en Janny:
    16 november 2015
    Die Britten hebben ook overal gezeten. FF wat warmers aangedaan? Hmmm zijn jullie al zo snel aan de warmte daar gewend geraakt, dat 25 graden al te koud wordt.
  3. Wil & Nelleke Kieboom:
    20 november 2015
    Hoi, hoi, zal straks weer tegen vallen als je hier je natje en je droogje moet betalen, geniet nog maar even van die prijzen!
    Prettig treinreis, hopelijk werkt die vipkaart en is het wat aangenamer reizen.
    Dooooooeeeeeeeeeeeeei