Mandaly sightseeing.

18 november 2015 - Mandalay, Myanmar

Vanmorgen na een uitgebreid ontbijt om negen uur vertrokken om de bezienswaardigheden nog eens te zien, vorig jaar al veel gezien.

Eerst naar de jade markt geweest een drukte en bedrijvigheid van jewelste. Chinezen komen daar om de waarde te laten bepalen. Je weet van te voren niet of je een goed stuk hebt. Het ligt er aan wat voor kwaliteit binnen in de jade zit. De kleur zegt niets.De jade van Myanmar is van betere kwaliteit dan de Chinese jade. Chinezen houden van jade,omdat ze geloven dat dat goed is voor je botten als je dat draagt. De mensen in Myanmar houden van robijn. Je ziet dat de waarde bepaald wordt,slijpen,het maken van sierraden. De jade moet uit de stenen gehaald worden die ze delven. Het is grote handel,er gaat veel geld om. Het was interressant om te zien,omdat je allerlei aspecten ziet.

Het paleis van de koning,erg oud. Is allemaal van hout gemaakt en er zijn veel gebouwen.

Naar Mandaly Hill, is een mooi uitkijkpunt. Jammer dat het wat bewolkt was. Ja langer kijken. Natuurlijk staat er een tempel en Boedhabeelden. Het was weer schoenen uitdoen dag. Op naar een klooster dat ongeveer 150 jaar oud is. Het is prachtig met mooi houtsnijwerk. Het is in elkaar gezet zonder er een spijker in te slaan. Het is als een bouwpakket als valt in elkaar, zodat je het ook weer zonder problemen kan ontmantelenen ergens anders weer opnieuw op kan bouwen.

Toen naar de oude geschriften van de Boedha taal.Het is zo oud dat de de gewone man het niet meer kan lezen. Wel interressant om te zien,ook weer een heilige plaats

Weer geen zonsondergang kunnen zien.Bewolkt!!! Maar de U-Bein brug was er niet minder mooi om. Bijeen zonsondergang kun je er prachtige foto's maken.Het is een oude houten brug( teakhout) die over een rivier ligt.

Het was een rustig dagje,maar leuk. De dingen die we voor de tweede keer zagen vonden we niet erg.

Vanavond nog wat eten en een biertje drinken. Morgen gaan we met tussen overnachting naar het strand, willen ook eens wat rust en zon. Is in een keer te lang. Alleen de rijtijd is al twaalf uur. Dus moet je op vijftien uur rekenen.  We zijn tenslotte op vakantie!!!!

Groetjes Hans en Hannie

1. Corne klaassen:
    18 november 2015
    Hoi hannie en Hans die zwarte foto is dat de bar by nacht groetjes
  2. Simon en Gerrie:
    Hoi Hans en Hannie
    Zoals ik nu alles lees worden jullie op een goeie dag misschien nog wel eens heilig verklaard. Maar dat zal wel niet lukken denk ik.want dan mag je ook geen bier meer drinken ???.en dat valt natuurlijk wel tegen.
    Fijne dagen nog en geniet er van
    Groetjes vanuit Belgie van Simon en Gerrie
  3. Christ lenaerts:
    18 november 2015
    Neem het er even van voordat je weer verder gaat. mooie foto met die oranje vlaggen.
  4. Johan en Janny:
    19 november 2015
    Leuke verhalen en blijf ze vooral plaatsen. Wat zijn dat voor monniken in die roze jurken?

groetjes, Johan & Janny
  5. Wil & Nelleke Kieboom:
    20 november 2015
    Hoi, hoi, groot gelijk dat je even een time-out neemt want bij terugkomst moet Hannie wel weer aan de slag daar moet onze pensioennaris wel wat rekening mee houden! luier maar lekker maar niet te lang want wij willen leesvoer! Hadoe en bedankt voor de foto's en het verslag. Groetjes van heel de familie Kieboom