Van Siem-Riep via Bangkok naar Hua-Hin

30 november 2012 - Hua Hin, Thailand

Om 07.30 uur zouden opgehaald woren. Na drie kwartier wachten kwam de minivan. We hadden al een keer laten bellen door de hotelreceptionist., naar de travel company.Er werd ons gezegd dat de bus vertraging had en op weg was, don"t you worry, zeiden ze. Je weet nooit hoe een reis inelkaar zit. We werden met deze bus naar de grens gereden. Daar kwam een nieuw oponthoud, zowel aan de Cambodiaanse grens als aan de Thaise grens werd er goed gecotroleerd. Alles ging tergend langzaam, duurde alles bijelkaar wel twee uur. Ben je door de douane van Cambodja, kom je in een stuk niemandsland van ongeveer 500 meter. Je loopt dan naar de grens van Thailand. Aan beide grenzen zitten maar drie douane beambten en een voor de cambodianen en Thai, deze zijn er zo door. Na de grens in Thailand stond een andere minivan te wachten.

We kwamen ruim twee uur later in Bangkok aan als gepland, zodat we niet door konden reizen., maar wat wil je voor 8 euro!! Eerst naar een reisburo gegaan en de trip naar Hua-Hin geboekt voor de volgende dag. Deze badplaats ligt dichtbij Bangkok, drie uur rijden.  Daarna een leuk en aangenaam hotel gevonden op khoasan-road. Hebben een leuke avond gehad. Hans heeft weer zijn kostje op<>mosselen en reuze garnalen op, dit zijn maar liefst twee hoofdgerechten. We hadden eerder die dag nog niet zoveel gegeten. Hans zat echt op zijn bourgondisch te eten, met zijn handen. Het zag er niet uit!! Wilde een foto maken, lag het toestel op de kamer. Jammer, was een foto waard!!

De andere dag naar Hua-Hin, bleek het hier al een dag of vier regenachtig te zijn. Wij vonden dit wat betreft de temperatuur wel lekker.

Aangekomen met een taxi op zoek naar een hotel. In de buurt van de straat die we al kenden. In de buurt van het strand. Bracht ons naar een ghuesthouse waar hannie is gaan kijken, kamer was erg klein. Was niet wat we zochten zijn vedder gegaan. Nog twee plaatsen bezocht, was niet naar onze zin. Op ons verzoek terug naar de eerste straat en wilde zelf gaan zoeken. We hadden te kennen gegeven dat we een grotere kamer wilde, maar ook een aangename. Werden we weer naar het eerste Ghuesthouse gebracht, uit fatsoen nog een keer gegeken, maar niet genomen. De chauffeur heeft zijn eigen adresjes waar hij ons naar toe bracht, daar krijgt hij dan wat geld voor als hij klanten brengt.  Toch maar uitgestapt en betaald en binnen vijf minuten hadden we een hotel tegenover het Hilton, wat een beetje te duur is voor ons, ha, ha.

Hier blijven we een dag of vier om te RELAXEN en langs de zee te lopen aan het strand nog wat te liggen, boekje lezen enz.

Over een paar dagen terug naar Bangkok en dan loopt de reis ten einde. We hebben daar nog nieuwe leuke en gezellige straatjes ontdekt., we zullen ons daar niet vervelen.

Groetjes Hans en Hannie

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Simon en Gerrie:
    30 november 2012
    Hallo Hans en Hannie
    Pas op als je naar het strand gaat want ook daar zullen ze rode petjes hebben
    Veel plezier
    Grts Simon & Gerrie
  2. Ans:
    1 december 2012
    Lieverds, geniet maar lekker van jullie strand vakantie, nog een kleurtje op doen. Fijne laatste week in de Oost.

groeten uit Leusden
  3. Wil & Nelleke Kieboom:
    2 december 2012
    Hoi saampjes
    Aan alles komt een eind aan sommige dingen sneller dan je zou willen.
    Maar jullie kunnen weer terug kijken op een geslaagde reis en waar je weer vele indrukken hebt op gedaan.
    Nu nog even genieten van de zon, want als het een beetje tegen zit las ik juist in weersverwachtingen dat je bij thuiskomst sneeuw kunt ruimen! Geen prettige vooruitzichten maar wat je nu hebt gehad kunnen ze jullie niet afnemen.
    Geniet, ontspan en onthaast je voordat je in het dagelijkse terug komt.
    Heel veel groetjes en prettige reis terug,
    Wil & Nelleke
  4. Marloes en Bas:
    3 december 2012
    Leuk jullie ervaringen zo te kunnen lezen! We wensen jullie een goede terugreis. De eerste sneeuw is vandaag gevallen, wellicht ligt die er ook nog als jullie er weer zijn.