Siem-Reap

27 november 2012 - Siem Reab, Cambodja

We zijn in een leuk en goed hotel terecht gekomen. Zijn daarna de stad ingegaan, ook dat was weer even zoeken, al waren we hier bekend. Er is veel veranderd. Vele nieuwe bars,restaurants,hotels. Er zijn nu meer Banken bijgekomen, internet. Je kan zien dat de westerse wereld ook hier gaat overheersen. De oude stad is nog steeds gezellig en levendig, met de Old-Market.
We hebben heerlijk gegeten in een Khmer- restaurant.

Terug in het hotel aangekomen dachten we heelijk te gaan slapen in onze airco kamer. Na een half uurtje op bed gelegen te hebben viel de stroom in heel de wijk uit, dus ook de airco.Dus onze zaklataarns kwamen goed van pas. Het werd zo warm dat Hans het niet meer kon houden op de kamer en op ons balkon ging liggen. Tot drie keer toe in bed en op het balkon. Gelukkig hadden we er een aan de kant van het zwembad. Om een uur of half twee s,nachts hadden we weer stroom. In de ochtend opgestaan voor ontbijt, viel de stroom weer uit, was toen niet meer erg.

Vandaag een rustige dag, wat we besteed hebben om onze open plekken in onze rugzakken aan te vullen, kost wat geld rieltjes en dollars, maar dan heb je ook wat.

Siem-Reap is de overnachtings plaats als je naar de Angkor-Watt wil. Deze hebben wij al tweemaal gezien en dus niet gedaan. Als je de Angkor-Watt nog niet gezien hebt, moet je dit beslist doen. Heb je sowieso drie dagen voor nodig, is uitgestrekt en prachtig. Een van de acht wereld wonderen.

Morgen gaan we naar Bangkok, voor een weekje zee. We hebben tickets geboekt voor acht euro (kregen een flinke discount). Voor deze prijs hopen we wel dat het goed gaat. Het is negen uur reizen.  Siem-Reap to Bangkok, gaat dat lukken voor deze prijs ????????????

Groetjes Hans en Hannie

1. Simon en Gerrie:
    27 november 2012
    Hallo Hans en Hannie
    Jullie zullen toch wel goed slapen s,nachts want wat jullie allemaal doen de hele dag daar moet je toch wel moe van worden maar jullie zijn nog jong dus dat scheelt wel
    Fijne vakantie nog en lezen elke dag met plezier jullie mail gr Simon & Gerrie
  2. Christ Lenaerts:
    27 november 2012
    Een weekje zee betekend dat ook relaxen?
    Ik wordt al moe van het lezen van jullie verhalen.
    Nog een heel fijne vakantie.
    gr.Christ Lenaerts