Mandaly to day

15 november 2015 - Mandalay, Myanmar

Gezien de weinige internet mogelijkheden in dit land nu ook ons derde verhaal in korte tijd  We zitten in een Amerikaans fastfood restaurant waar het wel goed werkt (de koffie is er goed). De jeugd komt er ook, maar alleen om te internetten en te slapen.

Vandaag pas om 09.00uur vertrokken. We zijn naar een klooster gegaan waar tijdens het eten veel monniken naar de eetzaal gaan,is een mooi gezicht. Hadden we op de foto van Josh gezien. Alleen vandaag waren het er niet zoveel. Wat bleek ze waren vandaag verdeeld over andere kloosters. Vonden. het jammer,maar helaas. Het was er wel er wel fijn vertoeven. Heerlijk rustig, fijne tuin waar het goed verblijven is. De stress raak je hier wel kwijt. Dus toch niet voor niets geweest. Josh maakt dan excuses,maar is niet nodig. Hij kan dat ook altijd niet weten,zeggen we dan ook. .

Natuurlijk weer tempels gezien,andere dan vorig jaar. Toen naar de U-Bein brug. Daar is het gezellig. Daar lekker gegeten. Bij het afrekenen gaf Hans fooi. De jongen die ons bediend had kreeg deze ook. Hij was er zo blij mee dat hij naar achteren huppelde. Was leuk om te zien,vandaag iemand blij gemaakt. Het toilet was ook een avontuur. Het was even lopen,koste notabele geld (ongeveer 14 euro cent) . nadat ik terug was vroeg Josh was het vies? Ik zei ja,maar heb uitgelegd dat ik door het reizen overal op voorbereid ben en dit goed kan handelen. Ook hier maakt hij weer zijn verontschuldigingen. De plaatselijke bevolking keek ook raar op toen ik uit het toilet kwam,ha,ha. De zonsondergang is hier prachtig,maar omdat het zondag was is het dan super druk.

We zijn gaan gaan varen naar Mongul. Boottocht is altijd lekker. Daar kun je, natuurlijk, tempels zien. Er zaten Nederlanders bij ons op de boot,waren totaal niet vriendelijk,negeerde ons. Zelf Josh had dit in de gaten en zei er iets van tegen ons. Ook kwamen we een voormalige Tilburger tegen met zijn vrouw. Dat was andere koek. Gezellig mee gepraat.

We wilden wel weer met de koeien taxi terug. Josh gereserveerd, maar hij was bezet toen we kwamen. Josh boos, we zeiden dat het geen probleem was. De voerman heeft waarschijnlijk meer geld gekregen.

Hans had het Myanmar T-shirt van vorig jaar aan. Dan wordt je niet zo lastig gevallen door de verkopers. Heeft toch nog een nieuwe gekocht,zijn gewoon leuk. Wel afgeboden.

Bij de terug vaart de zonsondergang gezien. De eerste deze trip. Of we kwamen te laat of het was bewolkt. Altijd leuk om te zien.Nu terug naar de stad tijd voor een Mandaly biertje.

Groet van Hans en Hannie.