Een paar dagen verder.?.

12 november 2015 - Loikaw, Myanmar

Na al de voorgaande dagen blijft het hier goed vertoeven in dit land We zijn door de bergen gereden,deze waren tiot .4500 meter. Met prachtige uitzichten. We zagen van verre een meer,prachtig!!! Dit konden we tijdens de autorit aanschouwen,kwam steeds dichter bij. Bij een tentje koffie gedronken,was lekker en was maar 80 euro cent. Waar vindt je nog zo iets. Het was daar heerlijk vertoeven,met uitzicht op het meer. We kwamen uiteindelijk bij Loikaw uit. Dit is nog niet zo lang toegankelijk. Hier was het erg onrustig, er werd gevochten. Nu is er peace en kun je er als toerist komen. We hadden een leuk hotel met uitzicht op een meer en zonsondergang. We hebben ook nog een grot bezocht. Ja we houden niet op,haha. Maar deze was veel makkelijker dan de Sandancave. Ook voor Hannie was het nu peanuts. Wat niet wil zeggen dat de route geplaveid was,integendeel. Het was gelukkig niet zo steil. We zijn er ongeveer anderhalve kilometer ingelopen. Er stond een soort barak,waar monniken regelmatig in mediteren. Is er een goede plek voor.zeer rustig!!! Ook zagen we nog vleermuizen,gelukkig komen die in de avond in aktie!. Wel zo veilig. Aan het eind kon je ook met een bootje varen,maar het weer was er niet naar. Te slecht. Daarom weer dezelfde weg terug gelopen. Je moet er niet te veel bij nadenken,anders wordt je claustrofobisch. Ditdaarom niet gedaan,ha,ha.

De andere dag kregen we als ontbijt rijst. Wij lustten dat niet in de ochtend. Gevraagd om toast.zij noemen dat breadtoast. Het was geen probleem en kregen dat zonder pardon.  De mensen zijn hier super vriendelijk.

We zijn op weg gegaan naar de village van de Longneck people. Onderweg was het leuk om te zien hoe het in elkaar zit. Op straat zie je van alles, zoals bromfiets afgeladen met waar om te verkopen,koe aan de hand ,de weg wordt gerepareerd. Maar dat gaat allemaal handmatig. Niet alleen mannen,maar ook vrouwen en kinderen werken aan de weg. Ook kwamen we terecht tussen de koeien die aan het oversteken waren.

De Longneck people zijn zelfvoorzienend. Ze hebben een moeilijk bestaan omdat ze geen geld van de regering krijgen. Daarom zijn er al veel naar het grensgebied van Thailand en Laos vertrokken. Ze leven gezond,alles organisch. De mannen werken op het land en de vrouwen zijn thuis voor de kinderen. Ze werken wel thuis, weven sjaals en. Natuurlijk wat gekocht. Het is te verleidelijk. Ook naar een schooltje geweest. De kinderen wilde wel met ons op de foto. Was leuk! Ook nog FF met de kinderen bezig geweest vonden het prachtig om met ons op de foto te gaan. Ze waren de koning te rijk.

Olifanten reservaat,was moeilijk te vinden. Wat denkje,er waren drie olifanten. Die zijn er voor de toeristen om op te rijden. Een paar jongens zorgden ervoor. Wat gegeven voor het eten van de olifanten,maar niet op gereden. Nog naar een tempel geweest,waar we de zonsondergang konden zien. Door het slechter weer geen zonsondergang. Door een cycloon op zee was het weer wat minder. Niet koud hoor,maar bewolkt en soms een regenbui. Het was al met alleen leuke dag.