Kakku en Nyaung Shwe Town.

15 november 2015 - Nyaung-U, Myanmar

In Kakku naar het woud van de stenen pagodes geweest.Onze driver Josh dacht een korte weg te weten hierheen al gauw kwamen we bedrogen uit, we reden binnen de kortste keren op een middeleeuwse weg enkele honderdjarige karrensporen lieten de auto aan alle kanten rammelen we kwamen met wat vertraging aan maar dat kon de pret niet drukken het was de moeite waard.

De pagodes waren een verrassing. Als je aankomt rijden had je al een mooi uitzicht erop. Deze pagodes zijn ooit overwoekerd geweest door de jungle en bij toeval ontdekt. Er zijn er veel van beschadigd. Men is bezig met resulteren. Het is het gebied van de Pao people. Het is nog maar 2 tot 3 jaar open voor toeristen. De Pao zijn in strijd geweest met regering. Hebben de strijd opgegeven in ruil voor dat de opbrengsten o.a van toeristen,gedeeltelijk ten goede komt aan hun.  Ze hebben eigen kleding dracht. Donkere tuniek met broek of rok en een fel gekleurd hoofddeksel. Ziet er vrolijk uit. Aan de dracht van hoofddeksel kun je zien of een vrouw getrouwd is of single. De mannen hebben een soort kleurige tulband op.

Ook hebben we heerlijk gegeten in het restaurant wat erbij was. Shannoodles en vermicellinoodles. We zijn door de bergen via Taunggyi. Naar Nyaung Shwe Town bij het Inlemeer gereden. Weer een schitterend onderkomen. De eigenaar deed allemaal geheimzinnig over de prijs van kamer. Bij het bekijken van de kamer kwam hij pas met de prijs. Hij zei dat hij een discount gaf en zei don't talk about the price. Of het zo is weten we niet,maar hij was zeker niet te duur. We hadden veel extra's en een flink ontbijt. Dus het zou zomaar kunnen. Mazzeltje voor ons.

De auto van Josch moest toch voor reparatie naar garage.

Groetjes Hans en Hannie<

1. Ans:
    14 november 2015
    Dat is raar, er staat 15 november boven jullie verhaal. Hier is het nu half 10 in de ochtend van de 14e. Is het tijdverschil zo groot?
    Jullie reisverhaal klink avontuurlijk, maar jullie zullen na de rit wel zere billen hebben gehad. Mooie foto's ook.
    Goeie reis verder en groeten uit Leusden
  2. Simon en Gerrie:
    Hoi Hans en Hannie
    Wat een avontuur allemaal ,en Hannie waren er ook rode petjes bij die
    hoofdeksels, dus dat word weer opletten natuurlijk.
    Groetjes van uit een regenachtig Belgie
    Simon en Gerrie
  3. Johan en Janny:
    14 november 2015
    Het avontuur duurt voort zo te lezen.
    Groetjes,
    Johan en Janny
  4. Wil & Nelleke Kieboom:
    15 november 2015
    De rit overleeft en dan krijg je er ook iets moois voor terug, jullie beleven nog eens wat! Josh jullie driver is zijn geld waard.
    Veel plezier en wij hebben dit bij het lezen van jullie verhaal.
    Liefs uit Tilburg