Nyaung to Mandaly

15 november 2015 - Mandalay, Myanmar

Omstreeks 8 uur vertrokken van uit Nyaung. De route richting Mandaly alleen al was van grote schoonheid zelden zo,n mooie vergezichten gezien.
Ook op de weg van alles te zien,zoals kinderen op een buffel,werkers langs de weg, het vervoer,vrachtwagens met kool die geladen en gelost worden met de hand. zwaar werk.
We hebben er echt van genoten.

Volgende stop was een blauw meer(tje). De weg ernaar toe was weer bar slecht,maar zeer de moeite waard. Het meer was kraakhelder,je kon de bodem zien en mooi blauw. Het was pas open voor de toeristen. De auto heeft het niet begeven,ha,ha.
De route weer vervolgd,nog steeds door de bergen en prachtig. Onderweg bij een familie tentje nescafe gedronken,erg simpel. Zeer vriendelijke mensen en de koffie smaakte prima. Fooi geven kenden ze nog niet,gaven het wisselgeld terug. Onze gids moest ze wijs maken dat het fooi was,waren er wel blij mee. Leven zelf erg simpel,huis was er vlak bij. De koffie 5 stuks en 4 koeken kostte toch wel 1,40 euro zonder fooi. Aan de infrastructuur moet nog veel gedaan worden. Buiten de steden staan er nergens verkeersborden en verkeerslichten. Iedereen doet maar wat. Het recht van de sterkste Ik keek maar veel uit het zij raam,want het gaat vaak maar net goed. .

Aangekomen in Mandaly een hotel zoeken. We hebben er 3 gehad voor we er één vonden voor 3 nachten. Je kon wel voor 1 nacht terecht en dan was het afwachten of je een tweede nacht kon. Volgens Josh had dat te maken met de financiën. Voor 1 nacht kunnen ze de volle prijs rekenen. Bij 3 nachten moet er korting af en dat doen ze niet graag. We hebben gewoon gezocht tot we hadden wat we zochten. Er zijn in deze stad veel hotels,er was dus geen man overboord.

We hebben een goed hotel gevonden,waar ze wel blij met ons waren.

Groetjes Hans en Hannie.

1. Wil & Nelleke Kieboom:
    15 november 2015
    Jammer dat Hannie maar zo kort vakantie heeft voor die prijzen kun je makkelijk weken langer blijven. Maar dit is een idee als Hannie met pensioen gaat, dit laat nog op zich wachten maar je kan ook al voorpret hebben bij de gedachten dat je later maanden rond kunt trekken. Fijne voortzetting van jullie vakantie en ook de groeten van Sinterklaas want die is vandaag in Tilburg aangekomen
  2. Christ lenaerts:
    16 november 2015
    Hier staan wel verkeersborden ,maar velen rijden toch als gekken.
    Nog veel plezier.