Mandalay en boottocht.

24 november 2014 - Mandalay, Myanmar

Vanmorgen na het ontbijt wasje perfect terug gekregen en daarna op pad gegaan naar het koninklijk paleis.

Een enorm complex waar de laatste koning leefde, het paleis bevind zich binnen fort muren en ook nog eens omgeven door een gracht.een uitkijktoren waarbij we 120 treden omhoog gingen overzien je de gehele omgeving.

Later naar een voormalig klooster gegaan helemaal uit teakhout opgetrokken met prachtig houtsnijwerk, het was het gouden paleis klooster.

Daarna Mandalay hill aangedaan op 236 mtr hoogte een geweldig uitzicht over de gehele stad en omgeving. Ook nog een tempel bezocht bestaande uit 729 miniatuur pagode,die zijn voorzien van marmersteen met daarop de boedistiche heilige schrift, word nu door Unesco beschermd.

Tussen de middag wat gegeten en gedronken daarna naar de rivier voor onze boottocht naar Mingun we hadden een grote boot voor ons alleen de gehele boot koste ons voor die middag slechts 20 euries,na ongeveer anderhalf uur varen kwamen we aan bij Mingun de ossetaxi stond er klaar een hele ervaring rijker voor een handjevol Kyats. De klok van Mingun is de grootste ter wereld 90 ton weegt hij, een nog groter zou in de rivier liggen die niet meer te bergen is.

Ook daar weer veel traplopen naar hooggelegen tempels zeer de moeite waard met uitzichten over rivier en aangelegen dorpen. Weer een uurtje terug gevaren met een biertje voor ons helaas het was nu te laat om nog naar de zonsondergang te gaan maar die hadden we de laatste dagen al mee gehad.

Zo dadelijk gaan we een lekker etentje doen daarna onze rugzakken weer inpakken want morgen gaan we eerst FF de nieuwe hoofdstad aandoen ( Naypyidaw) daarna een lange rit terug naar Yangon.

Gr Hans en Hannie.

1. Johan en Janny:
    24 november 2014
    Racen maar met zo'n kar en dan ook nog met maar liefst twee koeienkracht ervoor. Spannend.
    Leuke verhalen leuke fotos.

Groetjes,
    Johan&Janny
  2. Wil & Nelleke Kieboom:
    24 november 2014
    Dit vervoermiddel hebben we nog niet tegen gekomen tijdens een van jullie reizen, leuk kan niet op tegen een koets met paarden!
    Boot ook niet gemist en het rijk alleen, moet een voldaan gevoel geven.
    Ook flink aan het trimmen al die trappen op en af maar gelukkig is er dan altijd weer dat biertje!
    Geniet en doe voorzichtig, op naar het volgende.