De Konings steden.

23 november 2014 - Mandalay, Myanmar

Vanochtend na een stevig ontbijt het was je ingeleverd en daarna vertrokken vanaf Mandalay naar een van de koningssteden .Hier verschillende tempels gezien een was hooggelegen een prachtig uitzicht over de stad.Ook een tempel gezien waar liefst 45 Boedha's op rij te zien waren.Ook de stupa (zedi) die we daarna zagen was enorm groot.

Daarna een jade markt bezocht die zeer de moeite was om bezocht te worden hier bepaalde men de kwaliteit het goede van het slechte word hier ook gescheiden, de jade word in de omgeving van Mande!ay gewonnen.Deze markt word nog niet door tourisme overspoeld maar is zeer zeker de moeite waard deze te bezoeken.

Later op de middag naar de U Bein-brug  gegaan 1200 mtr lang hij is van teakhout dateerd van 1784 overspant een rivier en is daarmee de langste teakhout loopbrug ter wereld. Wij zijn de brug over gelopen en aan andere zijde gekomen vielen we met de neus in de boter.een ceremoniële optocht was juist begonnen, Kinderen van 7 jaar gaan het kloosterleven zonder enige verplichtingen om verder hun hele leven monnik te blijven,Het was een kleurrijke optocht.

We wilde verder met een boot de zonsondergang op de rivier zien er was echter geen boot te krijgen twee dagen te voren alles al volgeboekt,toen de ondergang maar bekeken van onder de brug was zeker zo mooi en geld uit gespaard Het was er heerlijk een aantal uren te vertoeven volop leven ook met vissers kraampjes en restaurantjes.

Al met al weer een dag voor ons om in te lijsten.

Morgen naar het koninklijk paleis in Mandalay, waarna er ook wel tijd overblijft voor een boottocht over de rivier de Ayeyarwady. Voor ons onuitsprekelijk maar wij weten nu al dat het weer een topper word, de tickets hier voor zijn inmiddels geboekt.

Gr Hans en Hannie.

1. Ans:
    23 november 2014
    hallo HaHa,
    Inderdaad een prachtige zonsondergang. Jullie komen lijstjes te kort.
    Leuke foto's.
    groetjes
  2. Wil & Nelleke Kieboom:
    23 november 2014
    Ziet er goed uit, mooie zonsondergang op de foto geeft een idee hoe het werkelijk moet zijn!
    Geniet van elk uur en wij lezen het wel weer, FIJNE TRIP!
  3. Christ Lenaerts:
    24 november 2014
    Heel mooie foto,s. Volgens mij wordt de reis steeds mooier en komen jullie met een of meer boedha,s thuis.
    Nog veel plezier.