laatste dag Myanmar.

27 november 2014 - ตำบล ท่าเคย, Thailand

S'ochtends vertrokken om een uur of 9 om op het eind van de dag aan te komen in Yangon.

Even buiten Mandalay nog een bijzondere tempelbezocht, hier zijn mensen aan het mediteren in een doorzichtig tentje wat zij geleerd hebben op een speciale meditatie school die hier vooral onder buitenlanders hoog aan geschreven staat.De tijd van mediteren probeert men op te rekken tot soms meer dan een uur.Het vergt veel oefening om dit onder de knie te krijgen.

Totale afstand tot Yangon dik 800 km.Het is eigenlijk 1 lange  weg met 35 gr op je knar geen pretje dus onder nieuwe hoofdstad Nipidawn aangedaan.Wat we hier zagen is iets wat in elk geval niet bij dit land past luxe en rijkdom hier zetelt het parlement ( lees regiem) de stad ligt op de helft tussen Yangon en Mandalay in.Onlangs was hier de Azië conferentie waarbij ook Obama aanwezig was,de meeste Birmezen hebben totaal geen idee hoe deze op westerse leest geschoeid is.wij vonden het er niets totaal niks te doen uitgestorven niets voor ons niemand.

Onder weg een lifster meegenomen die een stop te ver was zij was vergeten uit te stappen,nadat ze weer was uitgestapt controleerde Kyaw.(Josh) toch maar FF de auto je weet niet of ze iets achterlaten wat verboden is.Ook bij een tussen stop moesten we weer arm in arm op de foto met giechelen de tienermeisje,die vinden dit prachtig.

We hadden gepland pas in de nacht terug te komen op Yangon airport.dat scheelde een overnachting.Terwijl Hannie sliep hielden Josh en ik elkaar een beetje wakker.achteraf was het beter geweest deze etappe gewoon in twee op te delen.,s' ochtend om 8.30 uur op het vliegtuig gestapt naar Bangkok Don Meuang.gestapt na een uurtje vliegen daar aangekomen moeste we nog beslissen wat te gaan doen.Reisbureau op het vliegveld binnen gestapt besloten naar Hua- Hin te gaan om daar aan zee uit te rusten van het veel te vroege afscheid van Myanmar, ons ticket liet een langer verblijf niet toe Wij gaan plannen maken voordat het echte toerisme daar los komt om er terug keren en andere dingen te zien die we nu gemist hebben.

Inmiddels na een nachtrust van 12 uur  zijn we nu enigszins uit gerust van deze reis.

Groetjes Hans en Hanni . P.S jullie horen nog van ons.

1. Saskia Kieboom:
    27 november 2014
    Wow, klinkt alsof jullie ook een prachtige tijd daar hebben gehad en er net zo van hebben genoten als ik destijds. Geniet nog van jullie vakantie. Ik hoor graag jullie uitgebreide verhalen op een volgens feestje!
  2. Wil & Nelleke Kieboom:
    27 november 2014
    Nu lekker niksen aan het strand en nagenieten van Myanmar.
    Nog niet terug of al met de volgende reis bezig, gelijk heb je en gaan zolang het nog kan.
    Geniet ook maar van het zonnetje en vooral van je drankje en al het lekker eten.
    Was weer leuk om jullie reisverslag te lezen.
    Groetjes en doe voorzichtig!
  3. Johan en Janny:
    27 november 2014
    Weer een leuk verhaal, mooi land dus geen wonder dat jullie terug willen. Geniet nog maar van de vakantie en tot horens.

Groetjes, Johan&Janny
  4. Simon en Gerrie:
    29 november 2014
    Hoi Hans en Hannie
    Het zijn voor jullie elke dag verassingen wat je ziet en meemaakt
    Dat houd de vakantie spannend.
    Maar als je thuis gaat kokkerellen met je nieuwe recepten die je daar gezien hebt
    Dat willen wij graag komen proeven
    veel plezier nog
    Groetjes Simon en Gerrie