nog wat weetjes over Myanmar.

29 november 2014

1  Van speciale stammetjes hout maakt men met een beetje water een soort van pasta dat bijna iedereen op de wangen en voorhoofd smeert is gelijk een sunblok en houd hen koel.

2. Onderweg bij het passeren van dorpen collecteert men in zilveren schalen  voor projecten in hun dorp, een soort van vrijwillige tol.

3. Ons viel op dat er in dit land weinig gebedeld werd.

4  in het verkeer kom je van alles tegen gloed nieuw en groot wisselt af met met materiaal uit de vroegere jaren. Bij voorrang geld het recht van de sterkste.,een fietstocht wordt niet aanbevolen.

5. In tolhuisjes werkt men met minimaal 3 personen, de een geeft een kaartje de tweede int het geld en de derde telt de mensen in auto en houd de administratie in een schriftje bij ( werkverschaffing).

6  G.P.S werkt hier niet onderweg vraagt men de weg en dat werkt volgens hen het best.

7. A.T.M  automaten voldoende in toeristischegebieden, zorg toch voor wat dollars altijd makkelijk er zijn hotels die graag in deze valuta betaald wil worden, Je kan niet overal met visa betalen.

8. Om onze uitspraak werd wel eens gelachen de taal is een tongbrekermaar met een beetje goede wil kom je daar wel uit.

9. Ook hier weer ideeën opgedaan voor het kokkerellen thuis.

Gr Hans en Hannie.

1. Christ Lenaerts:
    29 november 2014
    Lijkt me heerlijk om zo simpel te leven als die mensen.
    Is punt 1 mischien een handeltje voor hier,voor vrouwen in de overgang zodat ze koel blijven.Verkopen op de bus ?
    Nog veel plezier.
  2. Johan en Janny:
    29 november 2014
    Eenvoud telt en met meer zielen in een tolhuisjes is toch gezelliger dan maar alleen.
    Groetjes.
  3. Ans:
    30 november 2014
    Hallo zus en zwager,
    Al een beetje uitgerust. Hannie zeker, die heeft op het vliegveld een voorsprongetje genomen zie ik.
    Zon, zee?, warmte en bier, wat wil je nog meer ;-)
    Ben benieuwd wat jullie verder nog gaan ondernemen.
    Hartelijke groet uit Leusden.
  4. Anisha:
    15 januari 2015
    ik ben er geweest en het was er super en het klopt allemaal wat er staat.