Golden Rock in Kyaikhtiyo.

17 november 2014 - Thaton District, Myanmar

Vanochtend om 7.15 uur vertrokken voor een rit van ongeveer 5 uur via Bavo naar Kyaikhtiyo.

Onderweg als eerste gestopt bij een begraafplaats voor gesneuvelde soldaten uit de tweede wereldoorlog keurig netjes bijgehouden,deze worden niet vergeten doorfamilie, daarna een uurtje of wat verder gereden langs mooie natuur en rijstvelden aan de koffie gegaan.om vervolgens naar de eindbestemming van vandaag aan te komen.

Aangekomen en ingechekt bij hotel Sea Sar,meteen naar een er naastgelegen restaurantje gegaan waar we voor circa 3 Euro onze beste maaltijd tot nu hebben genoten zo lekker dat we er s' avonds maar weer en goedkoop gegeten hebben.

Toen met een open truck die pas vertrok tothij tot op de plaats bezet was tot kort onder de rock gereden, de weg er naar toe bochtig en stijl waarbij onderweg ook nog al eens gestopt moest worden voor tol en het innen van geld voor de plaatsbewijzen.Ook boven moesten we entree betalen maar het was het geld waard.

Prachtige goudkleurige rock en ook de vergezichten waren mooi om te zien ,ook veel winkeltjes en restaurantjes er hing een gezellige en gemoedelijke sfeer, je kan er uren vertoeven zonder je te vervelen, om een uurtje of 6 na de sunset weer met de truck afgedaald naar het dorp waar we de naam van niet kunnen uitspreken maar alleen spellen.

Nu zitten we aan ons welbekende merk biertje dit verhaal te schrijven,zo dadelijk naar het mandje want morgen is het vroeg dag voor onze volgende bestemming op naar Bagan

Groet aan allemaal en tot horens. Hans en Hannie.

1. Christ Lenaerts:
    17 november 2014
    Heel mooie foto,s. Alleen hebben jullie nog wel een rijstkleurtje.
    Zijn jullie geen zonaanbidders ?
  2. Ans:
    Hallo H&H,
    Mooie verhalen en foto's. Een rock met een hoedje lijkt het.
    Zelfs in het dorp waarvan de naam niet genoemd kan worden is er dus internet....dat valt dus reuze mee.
    Groetjes uit Leusden
  3. Johan en Janny:
    17 november 2014
    Hoi, de reis gaat nog naar wens zo te lezen en te zien. jullie komen weer op bijzondere plaatsen waar de meesten van ons nog nooit van hebben gehoord laat staan geweest zijn. Blijf schrijven en foto's plaatsen zijn leuke verhalen en foto's.
    groetjes Johan&Janny
  4. Wil & Nelleke Kieboom:
    17 november 2014
    Hoi, weer nieuwe ervaringen op gedaan en je gelukkig is er overal te eten en te drinken en nog het merk ook!
    Veel plezier en bedankt voor jullie gezellig reisverslag, leest zo lekker weg en krijgen het idee dat we zelf ook een beetje met vakantie zijn!
    Groetjes en op naar het volgende.
  5. Toine&Wilma:
    20 november 2014
    Hoi H&H, jullie weten de plaatsjes wel te vinden, prachtig, goed huiswerk gedaan. Wij blijven ons verbazen hoe jullie alles voorbereid hebben. Wij blijven je volgen.
    Grtz