Bagan-Boedha cave-Inle.

20 november 2014 - Inle Lake, Myanmar

Vanaf Golden rock na een ongeveer 11 uur durende reis aangekomen in Bagan,onderweg ook veel gezien je kan het je bij ons niet voorstellen.zoals hoog bepakte vrachtwagens kunnen bij ons niet onder de viaducten door ossenkarren en vrachtwagentjes met met opeengepakte mensen.

Onderweg lekker en goedkoopgegeten, we kijken onze ogen uit in dit land overal waar we komen zijn de mensen vriendelijk aardig en indien nodig behulpzaam.

Voor de zons ondergang kwamen we echter te laat, toen we na het eten een biertje gingen drinken kregen we een bottle met een rood en een blauw etiket het verschil was rood zes en een half en blauw vijf procent je raad het al rood voor......

De. volgende ochtend een fors ontbijt genoten, daarna op tempel tocht en circa 45 keer sandalen uit en aan gedaan.Vele boedha's gezien in plaats van aan de goden waren we nu aan de boedha's overgeleverd. Nu toch deze avond de zonsondergang gehaald helaas er schoof een grote wolk voor maar toch genoten van het uitzicht vanaf een hoge tempel.

Na een goede nachtrust weer op pad nu naar eind bestemming Inle, onderweg gestopt bij een familiebedrijf die leefde van het maken en produceren van lekkernijen zoals suikergoed en het stoken van alcoholische drank wat natuurlijk moest worden uit geprobeerd,uit eindelijk ook nog wat gekocht  en thee gedronken met lekkernijen erbij.

Toen een schitterende rit door de bergen met weidse uitzichten  uit eindelijk kwamen we aan bij een grot cave waar  meer dan duizend boedha' door talloze mensen vanuit de hele wereld zijn gedoneerd.een mooi iets wat niet gemist mocht worden.

Toe een zogenaamde nieuwe weg naar Inle genomen zou 2 uur korter zijn...Nou de een na de andere omleiding kwamen we tegen en  een die was wel zo smal dat toen we een bus tegen kwamen we achteruit moesten,dat ging niet goed we bleven achter een boomstronk vast zitten wij een paar boeren moesten met vereende krachten de auto weer vlot trekken...uiteindelijk toch met enig tolgeld en toch wat tijdwinst plaats van bestemming bereikt.

Hotelletje in gecheckt en heerlijk gaan eten weer een biertje gedronken en na twee kroon kurken te hebben geopend bleken we een gratis bottle en 200 Kyat te hebben gewonnen,hebben we dus gelijkverzilverd, morgen gaan we voor een dag met de boot het Inlemeer op zal ook vast een mooie dag worden.

Gr Hans en Hannie.

1. Wil & Nelleke Kieboom:
    20 november 2014
    Hoi saampjes
    Ogen te kort zo te horen en er is veel te ontdekken.
    Jullie stralen het uit dat het weer en perfecte vakantie is.
    Geniet er maar van en ook van de tempratuur want die is hier aan het dalen.
    Eten en drinken valt ook nog steeds in de smaak, kan bijna niet stuk!
    Bedankt voor je reisverslag en we blijven jullie volgen.
    Geniet maar doe voorzichtig!
    Liefs uit de Beethovenlaan
  2. Johan en Janny:
    21 november 2014
    Zo te lezen is het bier daar prima, dat ze maar mogen smaken. Leuk om te lezen wat jullie nu allemaal weer meemaken en zien.

groetjes uit een zonnig Woudrichem,
    Johan&Janny