Derde dag Yangon

16 november 2014 - Yangon, Myanmar

Nog een weetje..Obama was tijdens ons verblijf ook in Yangon bij de Azië top, hij bezocht net een dag voor ons de zelfde tempel.

Vanochtnend was ik nog niet helemaal uitgeslapen toen ik wat Kyat's nodig had.ik dacht 5 briefjes van 20 dollar te wisselen  maar ging in discussie met de man en vrouwtje achter de balie dat ik te weinig kreeg gezien de koers,na wat heen gstellig bleek er echter een briefje van 10 tussen te zitten i.p.v.20  Ik was wel zo sportief mijn excuus te maken want ze hadden na mijn eigen geld te tellen gelijk.

Om een uur of 9 met de taxi op pad gegaan naar de monnikken universiteit een groepje Birmese jongeren sprak ons daar aan en wilde ook wel op de foto met ons,wat dus ook gebeurde.

Daarna FF wat geld gepind om Joshua onze gids de komende dagen een voorschotje te betalen  We gingen wat treinen bekijken en zagen tot onze verbazing dat Josch zijn geld gewoon open en bloot in de auto achter lied.Wij vonden dit niet zo'n goed idee en zeiden daar wat van.Hij zij echter hier wordt niet gestolen van andermans spullen en geld blijft men af verbaast was hij toen we zijden dat moet je bij ons niet doen je ruit gaat aan diggelen en je geld is foetsie,het ging toen maar in het handschoenkastje want een portemonnee kennen ze niet.

De treinen zien er hier trouwens niet uit smerig vies en langzaam.is voor ons geen optie wij doen het hier met de taxi.

Toen naar een park geweest waar de Birmezen hun vrijdag door brengen ook wij vermaakten ons daar prima.

Na de middag gaan lopen richting stadscentrum alwaar we wat gegeten en gedronken hebben totaal een uurtje of drie en een half weggeweest.

Zo juist de rugzakken gepakt want morgen om 7 uur gaan we naar de gouden rots pagode bij Kyaiktiyo dit is voor Birmezen een belangrijk bedevaartsoord oord.

Wij zullen hierop in een volgend verslag terugkomen

Gr Hans en Hannie.

1. Saskia Kieboom:
    17 november 2014
    De schoonmaakstaat van de treinen is inderdaad al jaren hetzelfde. Bovenin het land bij mandalay is er echter een tocht de bergen in waar je over een beroemde brug gaat. Die kan volgens mij alleen met de trein. Door waterfestival kon ik daar niet naartoe.