Genoten op Inle Lake.

21 november 2014 - Inle Lake, Myanmar

Na een groot,maar lekker ontbijt op naar het Inle Lake. Met een boot voor ons samen varen op het meer. Het werd een geweldige dag. Het meer is enorm. Je ziet er de bekende beenroeiers. Dat zijn vissers of hebben andere handel met hun boot,die met hun beenroeien,zodat ze hun handen vrij hebben om hun werk voort te zetten. Apart om te zien. Ook werden er tomaten en komkommers verbouwd,waar men met hun bootje langs vaart om te plukken. Er is een dorp gebouwd op het water,met een school, winkel enz. Het is er druk met varen,zoals je wel zal begrijpen. Wat wij te voet of fiets/auto doen,doen hun met de boot. Natuurlijk doe je een zijde weverij aan. Wat wij nog niet gezien hadden,was dat er uit de stengels van lotusbloemen draad gemaakt wordt om te weven,is veel duurder. Is arbeidsintensiever. Je doet voor de verandering een tempel aan. Deze vakantie nog niet gezien. Een sigarenmakerij,houtbewerken enz. Overal kun je kopen, je kan je geld wel kwijt. Het varen vonden wij geweldig,mooie ligging en natuur.

Daarna naar een wijnboer geweest. Lag in een mooi gebied,met uitzicht op het meer. Daar kon je een wijn proeverij doen. Je kreeg  vier verschillende soortenwijn. Het glas voor een kwart gevuld,maar het was wel lekker. Je kon tevens de zon onder zien gaan. Wat wil een mens nog meer.

Vanavond.weer heerlijk gegeten. In hetzelfde restaurant,is dichtbij het hotel. Het blijkt  druk bezocht teworden. Anders moeten we wel ver lopen voor iets anders. Ook deze avond weer geluk. Weer een bottle Myanmar bier en 200 kyat prijs. Ligt misschien toch aan al die heilige plaatsen die we bezocht hebben.

Als de vakantie zo blijft,gaan we met spijt weg uit Myanmar.

Morgen naar Mandalay,zal vast ook leuk zijn.  Groetjes van Hans en Hannie

1. Ans:
    21 november 2014
    Hallo beiden,
    Het geluk zit ook in een kroonkurk merken jullie wel. Haha.
    Jullie hebben zoveel heiligheid al gezien, dat jullie er zeker een jaar mee vooruit kunnen
    Lijkt me bijzonder zo'n dorp op t water. Het is sowieso een bijzondere reis.
    Jullie moeten de hartelijke groeten van ma hebben. Ze heeft nu al de reisverbalen gelezen. Groetjes, Ans
  2. Christ Lenaerts:
    22 november 2014
    Weer een nieuwe ervaring een dorp op en aan het water.Mooi.
    En alweer een winnende kroonkurk,het geluk is met de domme zeggen ze dan.
    Nog veel plezier.
  3. Wil & Nelleke Kieboom:
    22 november 2014
    Nog niet denken aan terug gaan, gewoon genieten en alles eruit halen wat te halen valt!
    Nog veel reisplezier.