aankomst en sihgtseeing in Yangon.

15 november 2014 - Yangon, Myanmar

Gisteren met air asia naar Myanmar gevlogen. De taxirit naar het oude vliegveld duurde langer dan de vlucht. Om 20.15 uur zouden we gaan vliegen,maar toen moesten we nog aan boord. Je mocht maar 1tas van maximaal 7 kgmeenemen,maar er waren natuurlijk weer mensen die een half huishouden meenemen.Ze waren streng,dus er moest herpakt worden. Altijd leuk om te zien,als het niet jezelf betreft. De vliegreis duurde een uur en tien minuten. Met het tijdsverschil van een half uur vroeger. Alles verliep zonder problemen. Aangekomen met de taxi naar ons hotel,van te voren geboekt. Kleine kamer,maar verder alles prima.Het is hier warmer dan in Bangkok,vinden wij. Hans werd gelijk door muggen gestoken. Welkom in Myanmar,ha,ha.

Na een korte nachtrust stond om 08.00 uur onze taxichauffeur voor de deur voor sightseeing in Yangon. Het werd een leuke, maar ook lange dag.

Ook in dit land gaat het om de Boedha's.Eerst naar de slapende/liggende boedha. Was een enorm beeld.Wel mooi en men was er trots op.Veel mensen uit Thailand komen deze bezoeken. In elke tempel/heilige plaats moet je je schoenen uitdoen.Onze gids legde van alles uit over wat wij bezochten. Op naar de tempel met de tand relikwie.Alles is er pracht en praal,houden ze van. Was trouwens een neptand,echte is in China.

Naar het nationaal museum,waar de historie van het land verteld werd. Verder de stad verkend. In Yangon zijn nog veel koloniale huizen,originele. Zagen ook protesterende mensen,van wie hun land afgepakt is,hebben wel een eigen huis,maar komen elke dag naar het centrum,om hun stem te laten horen. Hebben daar bivak gemaakt.  Een katholieke kerk gezien,was mooi van binnen,is geld tegen aan gegooid.

Naar de tempel van de haar relikwie,overal kan je bidden voor geluk enz. De haven was daar vlakbij,was leuk en levendig. Stond een oude Austin was de eerste auto die in Myanmar reed. Lekker koffie op  bij een bestelbus omgebouwd als koffie tentje. Voetballende jongeren waren daar massaal bezig op het terrein. Al met al gezellig!!!

Hans kijkt nooit waar hij loopt,ook hier niet. Het was er nat en gibberig en Hansje lag languit op de grond. Een hulp volle bewaker hielp hem overeind. Al zoveel heiligs bezocht, maar brengt geen geluk zie je wel!!

De mooiste tempel voor het laatste,de Swegadonpagode. Is volgens mij de mooiste die ik tot nu toe gezien heb en wij hebben er veel gezien!!! Het was al donker, met het licht dat men erop schijnt,waan je je in de Efteling. Het was er druk,heel Yangon leek er wel te zijn. Dit is een echte aanrader,voor wie wil gaan.

Tegen negen uur s'avonds waren we in ons hotel,gegeten en al. Met recht een lange dag,maar wel een goed besteedde. Zoals gewoonlijk ook weer wat wijzer geworden. Het is een lang verhaal geworden,daarom stop ik er nu mee. Wij maken er nog een paar gezellige uurtjes van.

Gr. van Hans en Hannie

1. Simon en Gerrie:
    15 november 2014
    hoi Hans en Hannie
    Dat is weer een lang verhaal maar wel heel mooi
    En Hannie is het bier daar ook lekker, zo te zien wel met 2 flessen voor je laat het je smaken.
    De foto,s zijn ook mooi
    En Hansje kijk goed uit want de vakantie is pas een week voorbij
    Groetjes en nog een fijne vakantie
    Simon en Gerrie
  2. Esther van helderen:
    15 november 2014
    Hoi Hans en Hannie! Ik moest weer lachen om jullie verhaal! Doe je wel voorzichtig ome Hans, weel weer heel thuis komen! Ik wens jullie nog heel veel mooie avonturen daar. Groetjes.
  3. Wil & Nelleke Kieboom:
    16 november 2014
    Hoi,was weer gezellig om te lezen en maakt niet uit dat je verhaal lang is zo blijven we goed op de hoogte. Mooie foto's en gelukkig hoeven jullie geen dorst te lijden zo te zien op de foto!
    Misschien volgend jaar een rollator mee voor Hans? Het is elk jaar weer afwachten wat Hans weer in petto heeft!
    Jaloers op de temp. bij jullie, hier stopt het niet met regenen.
    Sinterklaas zal vanmiddag ook wel spijt hebben dat hij niet in spanje is gebleven!
    Geniet saampjes en we kijken uit naar jullie volgend reisverslag.
    groetjes en doe voorzichtig!
  4. Saskia Kieboom:
    16 november 2014
    Leuk om te lezen dat jullie er zijn. Ook nog een stop gemaakt bij de grote tempel bij jullie geboortedag? De moeite waard om op te zoeken welke dag dat is, want daar ga je nog veel en vaak een extra offer kunnen brengen. Geniet van de reis!