Dagje langs de rivier.

13 november 2014 - Bangkok, Thailand

Na gisteravond een heerlijk visje te hebben verorberd bij een lekkerre temperatuur met een glaasje na ,zijn we vandaag via een aantal bezienswaardigheden richting rivier gelopen( tussen door talrijke malen aangesproken door tuk-tuk en taxichauffeurs)

We zijn een long tail boot gaan regelen voor ons tweeën en hebben in pakweg twee uur een tocht door kreken en kanalen gemaakt van totaal 22 km lengte, dit was iets wat we hier tot nu toe nog niet gedaan hadden, heel apart om ook de achterzijde te zien van hoe men hier in deze megastad leeft.

Ook nog FF gewinkeld en een nieuwe korte broek gekocht nadat ik eerst twee lange broeken en wat oude T shirts had weggegeven er zijn hier nu eenmaal mensen die een en ander goed kunnen gebruiken en daar dankbaar voor zijn, aan de praat geraakt met het verkoopstertje die nieuwsgierig was waarbij vandaan kwamen en wat we verder zoal nog gingen doen bleek zij pakweg 7 jaar geleden vanuit Myanmar was vertrokken naar Thailand zij vertelde ons wat over dat land en dat we een goede keus hadden gemaakt om daar heen te gaan, ik vertelde haar dat als we over een paar weken terug waren onze bevindingen aan haar zouden laten weten.

S'avonds lekker wat gedronken met een hapje maar dat was minder. Hannie meende nl een ketchup fles te moeten schudden wat ik niet gezien had.je raad het al Ik helemaal onder de ketchup gelukkig zat er niemand om ons heen

Gr Hans en Hannie.

S'avonds als van ouds weer genoten van het heerlijke eten hier

1. Gerrit voetman:
    13 november 2014
    Weer thuis uit het ziekenhuis,met veel belangstelling jullie reisverslag gelezen.Nog een prettige vakantie.Hans en Hannie.
  2. Christ Lenaerts:
    13 november 2014
    Nou vlg.mij zijn de eerste dagen al meer dan goed.Nog een fijne vakantie.
  3. Ans:
    Hallo zus en zwager,

Al weer 5 dagen op reis. En zoals altijd hebben jullie weer gelijk contact met de lokale bevolking. Bijzonder!
    En gelijk al weer aan de was lees ik wel. Ik denk niet dat de mensen voor dié ketchup kleren dankbaar zal zijn, haha.
    Ik ga morgen met m'n werk een weekend uit. Weet nog niet waarheen, dat horen we morgenochtend in de bus pas. Hebben wel een weerbericht gehad. Temperatuur en regen net als in nedrland. Zal dus wel in west Europa zijn denk ik, Berlijn misschien. Horen jullie volgende week.

Groetjes, Wilfred en Ans
  4. Ans:
    13 november 2014
    Oh ja, en al vast een mooie reis in Myanmar. Hopelijk komen jullie wel een x een internet cafe tegen. Ben benieuwd hoe het jullie daar zal vergaan.
    Take care.