A beautiful day

9 november 2015 - Bangkok, Thailand

Eindelijk goed wifi. Onze trouwdag 8nov..........is niet vrolijk begonnen. Hans was zijn portemonnee kwijt. Verloren of gestolen, we wisten het niet. Alles afgezocht,niet gevonden. Josh heeft de hotels die we gehad hadden gebeld,niets gevonden. Vliegveld niets gevonden,politiebureau niets gevonden. Gelukkig spreiden we het geld en de pasjes zodat hij alleen de creditcard en euro's kwijt was. Gelukkig niet zijn bankpas,want ik kan met mijn pas van de ING hier niet pinnen. We hebben nog wel dollars,maar niet genoeg voor de hele vakantie. Creditcard laten blokkeren en weer vrolijk verder.  Het is eerst stressen maar als je gaat relativeren ga je alles in proportie zien. We hebben een heel leuke dag gehad. We zijn eerst naar een klooster geweest,waar de monniken mediteren,ook kunnen mensen van buitenaf dit komen doen. Het was weer interessant om te zien hoe dat gaat. Ook wij mochten in het meditatie gedeelte niet praten. Goede oefening voor Hans!!!!!

Daarna naar de Sandancave geweest. Sandan betekent olifant. Het was een moeilijk begaanbare weg. Maar het was een mooie route. Op het platteland,door een gebied waar mensen wonen die een eigen taal hebben. Sommige spreken wel de Myanmar taal. Dat was maar goed ook,want onze gids moest steeds vragen hoe hij moest rijden. Dat was zijn GPS. Prachtige omgeving door boeren landschap,waar ze nog op de ouderwetse manier werken. Leuk om te zien.

Aan gekomen zijn we de grot ingegaan,mooi!!! Het was een grot met carvings uit de 7de / 8 de eeuw. Heel apart. Bewonderingswaardig dat ze dat konden. Nu kunnen ze dat niet meer. Je kon ook nog de grot doorlopen en via de lichten het pad volgen . kwam je bij een boot uit waar je verder mee kon. Na wikken en wegen toch gedaan. Voor Josch en Hans was het peanuts. Voor mij (Hannie) was het een James Bond  ervaring. Het was klimmen en dalen,het was soms steil,glibberig,vaak geen trap. Met mijn vaak abnormale hoogtevrees was ik gewoon bang. Josch was een real gentlemen en ondersteunde me. Ook de boot was voor mij weer een dingetje. Hans zei dat wordt weer een gedoe voor jij op die boot zit,en ja hoor hij kreeg gelijk.

De boot was laag en smal,zo gauw als je een voet erop zette ging hii wiebelen. Ik ben . daar heel stuntelig opgegaan,met hulp van Hans. Iedereen lag in een deuk. Heb ik ze toch een leuke dag bezorgd. Maar het was zeer de moeite waard en hebben geen spijt. Het was een prachtige tocht  Het varen leek op de Biesbosch maar veel groter en rustiger.

Hierna nog naar een staande rots geweest,lijkt op de Golden Rock. Was ook weer een mooie omgeving en je kon de Sunset zien. Alles is wel doordrenkt van het boedishme. Het zijn allemaal heilige plaatsen en overal moet je je schoen uitdoen. We hadden ze beter thuis kunnen laten,ha,ha.

Oh ja,met de portemonnee is het nog goed gekomen. Uiteindelijk nog gevonden......in de tas van Hannie. Daar zou ik nooit een portemonnee laten zitten, maar we wisten geen van twee meer hoe het zat. We kunnen soms zo toveren!!!!