Bago Golden Rock Waterval Grote Boedah naar Mawlamyine..

7 november 2015 - Bangkok, Thailand

Na een hot night...... de airco deed het niet zijn we vertrokken. In Bago zijn we gestopt bij een klooster waar de monniken twee maal per dag in een rij naar de eetzaal gaan en dan onderweg hun eten krijgen van de mensen die aan de kant staan. Er waren families die hadden een grote doos waar ze uit deelde. Het waren niet zomaar een paar monniken. Waren wel ongeveer 600 a700. Wel een mooi gezicht. Kregen genoeg te eten. In de eetzaal konden ze nog rijst bij pakken als ze niet genoeg hadden. Ze lijden bepaald geen honger,zien er goed door voed uit. Er waren ook jonge monniken bij,die nog maar 10 jaar of zo waren.

Daarna richting Golden Rock. Zijn we vorig jaar geweest,maar wilde we nog graag een keer zien. Daar aangekomen,je raad het niet...... de airco deed het niet. We hebben na veel moeite van kamer kunnen wisselen. Zonder airco is het niet te doen!!!!! Het is ontzettend warm en dan slaap je niet. Voor de prijs die we moesten betalen was het een behelp kamer, wel groot maar alles werkt niet naar behoren en is Myanmar schoon. Maar ja je krijgt er niets van,ha,ha.  Wel heerlijk gegeten!!!!!

De andere dag naar de Golden Rock,was toch weer leuk. De weg er naar toe is niet ongevaarlijk. Een kermisattractie is er niets bij. Je gaat in een vrachtwagen,waar banken zijn gemaakt. De bedoeling is om zeker met zes mensen op één bankte gaan zitten. Lekker hutje mutje met die hitte. De chauffeurs rijden flink door en je gaat de bergen op,soms stijl. Je hebt weleens het idee dat de motor ermee ophoud. Ik(Hannie) ben al geen heel en was dus af en toe wat benauwd over de goede afloop.

De Golden Rock is heilig voor de Birmees, er wordt dan ook flink geofferd. Alleen de mannen mogen bladgoud op de rots plakken. Vrouwen mogen dat beslist niet!! Je loopt er op blote voeten,schoenen moeten uit ookkun je je met dragers naar boven laten vervoeren (draagstoel)  en je kan je bagage door mannen en vrouwen naar boven laat dragen,die hebben manden op hun rug,erg zwaar werk. Je moet steeds tappen op en af.

Op naar de waterval,altijd leuk om te zien. In regen seizoen is hij veel groter,maar dat mocht de pret niet drukken. Onderweg nog lekker kip met groenten en rijst op. We zijn gezond bezig ook zoveel verse vruchtensap op.

De Giant sleeping Boedha was ook de moeite waard. Deze was zeker honderd meter en de tweede is in aanbouw,er tegenover.

We gingen verder naar Mawlamyine om de zonsondergang te zien. Kwamen net te laat. Dat was bij een tempel die hoog stond. Je kon zo over de rivier kijken. Het uitzicht was prachtig en zijn daar dan ook nog gebleven om te genieten. Als het licht op de tempel schijnt op het bladgoud,is een mooi gezicht. Fotogeniek.

We hebben nu een hotel aan de Riverside,ook met uitzicht op de rivier. We hebben de duurste kamer genomen. Wel eerst gaan kijken,want je weet het nooit. De prijs is geen indicatie. Hebben nu een fijne kamer waar alles begroeten lekker schoon is,zoals wij dat gewend zijn. Vinden we heerlijk!!!!!!!!!

Morgen gaan we weer verder jullie horen nog van ons. Groetjes van Hans en Hannie.

1. Gerrit voetman:
    7 november 2015
    Veel plezier en veel bekijks Hannie en Hans.
  2. Ans:
    7 november 2015
    Hallo samen,
    Nu wel airco hoop ik Het klink als of jullie je er al weer thuis voelen.
    Wel een spannende rit geweest in de vrachtauto. Waaghalzen Dat soort ritjes eindigen wel eens in het 8-uur journaal hè. Gelukkig dit x niet.
    Lieve groet, Ans en Wilfred

Ook van ma. Die belde net. Heb jullie verhaaltjes samen gevat. Ze is blij dat jullie het weer naar je zin hebben.
    Doei
  3. Corne klaassen:
    8 november 2015
    is die boeda zo groot zie je wel altydt baas boven baas groetjes corne
  4. Corne klaassen:
    8 november 2015
    Hans en Hannie zou dat niks voor hier zyn in een lange ry naar de kroeg corne
  5. Christ lenaerts:
    9 november 2015
    Nou,jullie liever als ik in die vrachtwagen.
    Nog heel veel plezier!!
  6. Wil & Nelleke Kieboom:
    9 november 2015
    Warm, maar daar ben je voor gegaan, doe maar wat zon op voordat je hier de winter in gaat.
    Leuke reis zoals jullie deze beschrijven, alleen die vrachtwagen trekt ons niet zo!
    En weer lekker gegeten, altijd belangrijk.
    Succes met de voortzetting van jullie reis en de groetjes