Naar Pakse

20 november 2012 - Pakse, Laos

Even met een biertje afscheid genomen van Vientiane, met onze belgische vrienden. Om 19.00 uur werden we opgehaald bij ons hotel om naar het busstion te gaan . We snappen nu wel waarom in station noord geen enkele tuk-tukker ons daar naar toe wilde brengen, het is een klere eind  om van het  noord naar het zuidstation te gaan. Dus waren we sowieso te laat aangekomen.

Nu ging het na wat zoeken wel goed. Op het busstion is het een gekrioel van mensen, die op zoek zijn naar de juiste bus. Uiteindelijk hadden we bij onze chauffeur van het reisburo moeten blijven, die had de instapkaarten, wij gingen natuurlijk weer zelf op onderzoek. We zijn uiteindelijk in de goede busbeland De sleepingbussen zien eruit als aangeklede kerstbomen. Veel felgekleurde verlichtingen, ook de bus zelf is rijkelijk van kleuren voorzien.De chauffeur gebruikt met grote regelmaat de luidruchtige claxon om aan te geven dat hij eraan komt,zodat het verkeer rekening met de bus kan houden.

De bussen zijn wel luxer geworden, je ligt met twee personen in een soort cabine en het is voor westerlingen eigenlijk te kort, gelukkig zijn wij niet zo groot. Verder zijn ze prima. We kregen wat eten, flesje wateraan boord, die je in bed op moet eten, je hebt tenslotte alleen een ligplaats.. Ook was er een toilet, waar een grote ton in stond met water om met een kan door te spoelen. Loopt alles de bus onderuit, zoals bij de trein.

OM 07.00uur in de ochtend aangekomen en met een tuktukker naar een hotel gegaan in het centrum.Konden gelijkop de kamer ook alle was naar de laundry service gebracht. Voor morgen hebben we dagje naar het Bolavenplateu gepland.

Na wikken en wegen hebben we besloten toch ook nog even Cambodja aan te doen, in elk geval de hoofdstad Phnom-Phen, waar we goede herinneringen aan hebben.Hebben we al geboekt. Daarna zal het wel weer richting Thailand gaan, beetje zee voor we weer naar Bangkok vertrekken.

Verder verloopt de reis naar wens en hebben het enorm naar onze zin.

Groetjes Hans en Hannie

1. Simon en Gerrie:
    Hallo Hans & Hannie
    Jullie hebben toch wel veel geluk met al je Belgische vrienden
    Die moet je zeker in ere houden
    Nog veel plezier
    Gr Simon & Gerrie
  2. Christ Lenaerts:
    21 november 2012
    Zijn jullie na deze vakantie niet aan vakantie toe ?
    Nog heel veel pjezier.
    Gr.Christ Lenaerts
  3. Ans:
    Hallo 'haha',

Gezellig als je op een reis andere mensen ontmoet. Zijn ze mee gereisd naar Pakse? Dan kunnen jullie daar ook 's avonds een biertje met ze pakken.
    Jullie blijven zeker niet lang in Pakse,nu jullie ook nog naar Cambodja willen. De reis is al weer half voorbij ;-(. Tijd vliegt.
    Dagje Bolavoenplateau... trekken jullie er zelf op uit? Veel plezier.
    Hier alles oké en rustig. Ben heeft sinds vorige week een baantje als zaterdag besteller bij Postnl en Kassandra, jawel!!, een baantje bij de groenteboer voor de vrijdagavond en zaterdag. Ik heb vandaag een vrije dag genomen om dingen te doen die alsmaar blijven liggen. Je kent het wel. Al veel gedaan. Nu even lunch en jullie berichtjes lezen. Blijft leuk. Handig zo'n mailattentie als er een nieuw bericht van jullie is.

Hartelijke groet, AWBBK