Laatstedag B.A.

6 november 2016 - Buenos Aires, Argentinië

Hallo vrienden.

Toch maar ff een laatste verslagje gemaakt op onze laatste dag hier in Argentinië.

Vandaag een wandeling gedaan  vanaf St Martin naar San Telmo en Plaza de Mayo.

Dik 4 1/2. Uur onderweg geweest maar je ontdekt zo veel nieuwe dingen in de stad,als je de metro of bus zou nemen zie je dit alles niet.

Heel mooi was de Franse markt in SanTelmo ( geen rommelmarkt ) heel groots opgezet Daarna terug via het havengebied onze piushaven is daar een klein voorbeeld van. Ook deze haven is geschikt gemaakt voor horeca en plezierjacht.

Dan nog wat wist u datjes.

Het fietsen in B.A. is veelal aan de linkerkant van de weg dat komt de meeste straten zijn eenrichting verkeer de vele bussen taxi,s razen je dan rechts voorbij om hun passagiers in en uit te laten.

Ontzettend lange wachtrijen voor banken tot wel 200 meter lengte, de mensen willen snel hun verdiende geld opnemen bang van devaluatie van de munt ook het vertrouwen in de banken is niet groot.

Ook al wat overtollige kleding uitgedeeld aan daklozen die er toch wel veel aanwezig zijn, zij waren er dankbaar voor en wij zagen ze een paar uur later netjes in lopen.

De geld transporten worden begeleid door zwaar bewapende met mitrailleurs uitgeruste (2 personen per motor ) beveiligers.

In het weekend is het centrum zowat uitgestorven veel winkels en horeca zijn dicht of gaan laat open er is dan totaal geen woon werk verkeer.

Groetjes Hans en Hannie.

1. Bas van de Wouw:
    6 november 2016
    Zo te lezen Hans is B.A 'n mooie stad.veel plezier de komende dagen samen.
  2. Johan en Janny:
    7 november 2016
    Leuk om te lezen, goeie reis reis naar Uruguay.
    Foto's zijn mooi maar ze staan op z'n kop.

Groetjes Janny en Johan