Laatste dag in Bangkok

10 november 2012 - Bangkok, Thailand

Het vieren van de trouwdag is een succes geworden met voldoende eten, drank en goede live muziek, oa vette blues!!!.

Na herhaaldelijk het mangement gesproken te hebben, viel het kwartje dat we de eerste reservering toch betaald hadden. De general maneger bood excuses aan en betaalde het teveel betaalde terug. Klasse!!!!

In de ochtend inkopen gedaan en koffie gedronken op ons gemak bij starbucks.

In de middag een taxi besteld om naar chinatown te gaan, waar we een fietstour geboekt hadden. Het  zou een rit van 25 min. moeten zijn, het werd 1 uur en een kwartier., file,file,file! Ook voor de taxichauffeur was het teveel, wist de weg niet in chinatown, maar na het vragen van de weg, zette hij ons met een grote zucht op het goede adres af, de terugweg was met de tuktuk wel met een halfuurtje gedaan, geen file.

We kwamen zodoende te laat, maar er stond iemand ons op te wachten. Ze was niet verbaasd, ze zei crazy things happend in Bangkok! We zijn wat later de fiets opgestapt, het was de moeite waard. Je fietst door steegjes waar je normaal gesproken niet komt. Zeer de moeite waard om ook dit gezien te hebben. Langs de rivier gefietst, daar was een parade van rijk versierde boten. Die bediend werden door kleurrijk aangeklede roeiers, ongeveer 40 per boot. Het was een eerbetoon aan de koning, dit is eenmaal per jaar.

We vallen wel met ons neus in de boter, want vanmorgen was er een optocht door de straten ivm een jaarlijks feest. Een bontgekleurde optocht, met veel geknal en muziek.Vannacht veel vuurwerk geweest, echt oorverdovend. Feest duurt t/m 12/11

Het waren hectische, maar leuke dagen in Bangkok City. We gaan ons nu opmaken voor de treinreis naar de grens met Laos, vandaar met een andere trein naar Vientiane, duurt van 20.00 uur tot de andere dag 08.25 uur, kan ook een uurtje of wat later worden.  Bij de grens dan eerst ons visum regelen, voor we het land in kunnen. Zal nog een heel gedoe worden daar. Is ons nog niet gelukt om foto,s te plaatsen, voor ons soms moeilijk te begrijpen taaie thaise apparaten.

Groetjes van Hans en Hannie

1. Wil & Nelleke Kieboom:
    11 november 2012
    Hoi Gouw Koppel
    Gefeliciteerd met jullie huwelijksdag, hoeveel jaren waren het ook alweer?
    Prettig verblijf!
    Groetjes Wil & Nelleke