Uruguay.

12 november 2016 - Montevideo, Uruguay

Hallo vrienden.

Al weer een paar dagen geleden dat jullie iets van ons hoorden, de reden hiervoor is dat we tijd te kort kwamen

Uruguay is een land waar men duidelijk nog niet gewend is aan niet engelstalige toeristen, wij zitten nu bv in een hotelletje waar totaal door niemand een woordje engels.word gesproken. Als wij iets willen weten gaat het via de vertaler van de telefoon. Wel halen wij er ook onze Spaanse woordenschat mee op.

Ondertussen voelen wij ons steeds meer thuis in dit Z-Amerikaanse land Montevideo moesten we wel aan wennen maar meer dan genoeg te doen en te zien. Wij zijn hier ook naar de voetbalinterland Uruguay _Equador gaan kijken en ook dat was een leuke ervaring om mee te maken. Onze entree bleef ook niet onopgemerkt o.a. een snackverkoper vroeg ons waar komen jullie vandaan, toen wij bevestigde dat wij uit Nederland kwamen verwelkomde hij ons van harte met welkom in Uruguay. Ook het meisje dat onze plaatsen in het stadion toewees was verbaasd  dat ze gasten op de tribune die van Nederland kwamen. ze zij oh raelly !!  In het hele stadion zitten complete gezinnen op de tribune waar overigens in en om het stadion word geen druppel alcohol verkocht. Wel volop snack,s en frisdrank op de tribune lopende verkopers het maakt het alles bij elkaar genomen wel onrustig. Het was voor ons een hele ervaring die we niet hadden willen missen. Geen rellen of wat dan ook al zal dat met clubvoetbal anders zijn dan bij een interland.

Aan het milieu mag wel iets gedaan worden om. o.a. bussen en vrachtwagens hebben een uitstoot wat zeer ongezond is.

Met eten let op als je iets besteld hou er rekening mee dat het een overvol bord is,maar delen is met eten en drinken geen probleem word niet moeilijk over gedaan.

Ook onze tickets voor de bus naar Punta del Diablo en een onderkomen in een vakantie huisje hebben we geregeld.

Wij vermaken ons prima en doen iedereen de groeten.

Hans en Hannie.

1. Gerrit voetman:
    Leuk,ga zo door.
  2. Johan en Janny:
    12 november 2016
    Mooi om allemaal mee te maken. Een interland in het buitenland das toch leuk. Men loopt daar niet zoals in China met mondkapjes op denk ik, misschien een ideetje haha.

groetjes
    Janny en Johan
  3. Paul en bea:
    12 november 2016
    Zeer leuk verhaal van jullie lijkt me heel mooi daar
  4. Bas van de Wouw:
    12 november 2016
    Dachten ze niet dat er 'n Nederlandse scout naar jong talent komt kijken Hans.geniet maar lekker samen daar.
  5. Wil & Nelleke:
    13 november 2016
    Hoi Hanny & Hans
    Eindelijk even tijd om jullie verhaal te lezen, wat problemen met de computer en Wil is ziek geweest maar gelukkig nu weer aan het opknappen!
    Zo te horen is deze reis ook weer en hel ervaring die je niet wil missen, het is steeds weer een nieuwe uitdaging.
    Heb verder nog niets terug gelezen maar dat ga ik zo doen, neem er vanavond de tijd voor namelijk voetballen Ned. / lux zal geen topper worden! Vanaf vandaag ga ik elke keer jullie reis weer volgen dus blijven schrijven.
    Ben gisteren en vandaag bij Jack geweest en heb over jullie rei gesproken, is verhuist naar de Zwijsen in de Gasthuisstraat.
    Heb hem mee naar het restaurant genomen een een ijsje mee gegeven, was zijn shag aan het zoeken om te roken.
    Volgende keer neem ik hem mee naar buiten en laat hem wat trekjes doen. Jack was erg bedroeft vanwege Piet die is overleden, weet niet of jullie dit al hebben vernomen. Daarom zijn we ook gisteren en vandaag gegaan om hem wat te troosten. Jullie veel reis plezier, geniet maar doe voorzichtig.
    Veel liefs uit Tilburg, Sint is vandaag weer aan gekomen in Tilburg
    Ook groetjes van de kinderen
  6. Ans:
    13 november 2016
    Wel een beetje jaloers hoor ;-)
    We zijn blij te lezen dat jullie het naar je zin hebben en er van alles beleven.
    Het is daar natuurlijk héél anders dan in zuid-oost Azie
    Groet A en W